12 Eylül 2014 Cuma

FEELUNIQUE ALIŞVERİŞİM GÜMRÜĞE TAKILDI VE KAYBOLDU

Bu yazım eminim ki birçok kozmetik severi ilgilendirecektir. Zira son zamanlarda çok popüler olan İngiliz alışveriş sitesi Feelunique le ilgili. Ben yaklaşık bir buçuk senedir bu İngiliz uluslararası kozmetik sitesinden alışveriş yapıyorum. Ancak özellikle bazı blogger ların duyuruları sonucu Türkiye'de çok popüler olmaya başladığını gördüm. Açıkçası bu da beni biraz endişelendirmişti. Zira bu sitenin popüler olması demek kozmetik gümrük yasağının gündeme gelmesi demek oluyordu.

Türkiye'de giderek popüler olması sebebiyle alacağım ürünlerin gümrüğe takılmasından korkuyordum ki korktuğum başıma geldi ve uzun bir aradan sonra Temmuz ayında verdiğim feelunique siparişimin gümrüğe takıldığını öğrendim. İşte bundan sonrası uzun ve sancılı bir süreç oldu. Bu nedenle okurlarımı bu konuda uyarmak istedim.

Temmuz ayında  Feelunique'den alışveriş yaptım. Aradan yaklaşık 10 gün geçtikten sonra Postacı amca kapıda belirdi ve bana paketim olduğunu, ancak gümrüğe takıldığını söyledi. Paketimi almam için beyanname açmam gerektiğini bunun da çok pahalıya geleceğini söyledi. Eğer paketimi İkitelli'ye gidip 7 gün içerisinde almazsam geri gönderileceğini söyledi.

Bana tebliğ edilen yazı bu


Tabii ki benim de yeni bebeğim olduğu için kalkıp da İkitelli'ye gidemedim.

Bu arada Feelunique' in müşteri hizmetlerine mail attım ve beklemem gerektiğini söylediler. Neyse ben bir ay daha bekledim. Aradan bir ay geçtikten sonra yaptığım yazışmalarda feelunique'e paketin geri gelip gelmediğini sordum, Müşteri hizmetleri adresimi teyit etmem gerektiğini söylediler. Bende onlara problemin adresten kaynaklanmadığını belirttim ve para iadesi istedim. Feelunique'in bu defa Senior Manager'ı devreye girdi ve yapabilecekleri bir şeylerinin olmadığını söyledi.

Bu aşamaya kadar feelunique'le bir sürü dostane yazışma yaptım. Ancak Senior Manager'dan gelen ukala mail sonrası mesleğim devreye girdi. Hukukçu olmam sebebiyle mesleğimi devreye soktum ve Feelunique'e ihtarname tarzı, hukuki uzunca bir mail gönderdim. Bu arada Eylül ayına gelmiş olduk yani aradan yaklaşık 60 gün geçmiş oldu.

Benim ihtarname vari uzunca mailime, bu defa Feelunique'in daha üst seviye bir Yöneticisi jet hızıyla cevap vererek özür diledi ve nihayetinde paramı kartıma iade ettiler.

Eğer ben böyle bir yazışma yapmasam param havaya gitmiş olacaktı. Feelunique paramın üzerine, gümrük müdürlüğünde çalışanlar ise aldığım ürünlerin üzerine yatacaklardı.

Bunda sonra hiçbir şekilde yurtdışından kozmetik alışverişi yapmayacağım. Yurtdışına gittiğim de duty free yolunu tutacağım ya da İnstagram vs yollarla Türkiye'de olmayan ürünleri sipariş edeceğim.

Buradan herkese tavsiyem diğer Blogger'ların feelunique alışverişlerini överek anlattıkları yazılarına aldanıp sakın Feelunique ya da diğer yurtdışı sitelerden alışveriş yapmayın (tabii iyi bir hukuk İngilizcesi olan avukat değilseniz :)) boşu boşuna paranızdan olursunuz. Benden uyarması.




Yorum Gönder